תחומי השירות

אדריכלות

החל משיפוץ של חדר ועד הקמה של מבנים גדולים ומורכבים, תכנון אדריכלי בתהליך נכון ומדויק, בהתאם לצרכי ותהליכי הארגון. החל מתכנון ראשוני, סכמתי, ,תכנון מפורט, הכנת כתבי כמויות ומפרטים, השגת האישורים הנדרשים ועד סיום ביצוע וקבלת אישורי האכלוס השונים.

תכנון אדריכלי של שיפוץ או בניה חדשה יכול להיות כאוטי ומבלבל. הרבה כסף נדרש לקבלת התוצאה המבוקשת והרבה בעלי עניין מעורבים בתהליך. סכומי הכסף הגדולים וכמות האנשים המעורבים לעתים הופכים את התהליך לבלאגן אחד גדול…

אנחנו מקיימים תהליך מסודר ומנוהל המותאם לצרכי הארגון. אנו מתאימים את תהליך התכנון למערכת קבלת ההחלטות של הארגון במטרה להגיע במהירות ונחישות לסיום תכנון הפרויקט, קבלת האישורים ויציאה לביצוע.

  • הגדרת החזון, הגדרת הצרכים, ניתוח האתר – מצב קיים, סטטוטוריקה, חוקים ותקנות, לוגיסטיקה.
  • הנחות יסוד לתכנון, זיהוי בעלי הענין.
  • כתיבת פרוגרמת שטחים
  • הכנת אומדנים ראשוניים
  • אישור סכמות, קשרים והקשרים
  • תכנון ראשוני וקונספט
  • אישור חלופה נבחרת
  • שילוב צוות מתכננים מלא
  • יישום הנחיות תכנון ובטיחות/נגישות/מיגון
  • תהליך היתר
  • תכנון מפורט כולל תיאום המערכות
  • כתבי כמויות ומפרטים וחבילת מכרז
  • בחירת קבלנים
  • פיקוח עליון
  • מסירת הפרויקט

תב"ע ומתאר

תכנון מתארי, פרוגרמטי ומפורט הכולל תכניות לתשתיות תחבורה, תכניות בינוי, אזוריות וארציות.

תב"ע – תכניות מפורטות הבאות לתת מענה רב תחומי לתכנון בטווח הקצר והארוך.

שינויי ותכנון תכניות בנין עיר (תב"ע) בתהליך מסודר ומנוהל, מול כל הגורמים המוערבים בהתאם לשינוי המבוקש. עבודה מול רשויות ברמה הארצית, מחוזית ומקומית. ניהול צוות מתכננים וניהול התהליך.

תהליך של שינוי ואישור תב"ע הוא תובעני ומורכב, בסמכות מחוזית וגם מקומית. במקרים רבים הצורך הוא דחוף וקריטי לתפקוד הארגון או לקידום תכניות היזם.

לעתים קיים פער בין הציפיות של בעל הקרקע/נכס לבין האפשרויות העומדות בפניו למיצוי זכויות חדשות או ביצוע שינויים ותוספות לתכנון הקיים על המגרש. קיים גם פער בתפיסת לוחות הזמנים הדרושים לשינויים בתכנית או העברת תכנית חדשה.

ננסה לגשר על הפערים ולשקף לכם את המציאות בתהליך. נעביר דיווחים על התקדמות התהליך ונפעל בכל הכח לקידום התהליך שלכם והגעה מהירה לאישורים הנדרשים.

ניהול תכנון

תכנון כולל או תכנון כוללני, ניהול תכנון, תכנון מלא, ניהול צוות מתכננים וכו' אלו השמות הקיימים לשיטת עבודה בתכנון פרויקטים של בניה אשר מקובלת ונפוצה בעולם כולו.

בשיטת העבודה של ניהול כולל מקבל האדריכל את האחריות על תהליך התכנון אשר כולל העסקת צוות מתכננים מלא או חלקי בהתאם לצורך. האדריכל משמש כנקודת המגע העיקרית של הלקוח לתכנון הפרויקט כולל שלל תחומי התכנון והמקצועות המעורבים. הלקוח מוציא הזמנת עבודה אחת עבור תכנון כולל.
היתרונות לתכנון כולל הינם רבים ובאים לידי ביטוי באופי הפרויקט.
היתרון הראשון והבולט ביותר עבור הלקוח: נקודת מגע אחת או באנגלית one point of contact היום אוהבים לעשות שימוש באותיות POC לתיאור תפקיד מוביל בתכנון הפרויקט. האדריכל מהווה נקודת המגע העיקרית עבור היזם, האדריכל מרכז עבור היזם את הקשר עם שאר המתכננים, כולל ניהול החוזים והעברת התשלומים. בדרך זו חוסך היזם זמן וכסף בהוצאות השוטפות של ניהול פרויקט תכנון. בפרויקטים עתירי מערכות עדיין מתקיים קשר בין המתכננים השונים לבין הרפרנטים שלהם בארגון.
יתרון נוסף ומשמעותי עבור הלקוח: אינטגרציה של צרכי הפרויקט לתוך תהליך התכנון. מכיוון שהאדריכל מהווה צומת של תיאום ובקרה על תהליך התכנון, מתקיימת אינטגרציה יותר מובנית ונכונה לפרויקט של כל המרכיבים.
כמו כן ניהול נכון של לוחות זמנים, תקשורת משופרת של האדריכל עם מתכנני המערכות, מעקב על סטטוס אישורים, ייעול תהליך ועוד.

עיצוב פנים

פריטי ריהוט קבועים, ארונות רטובים ויבשים, תקרות וריצוף, מחיצות מזוגגות, צבעים, גופי תאורה יוצאי דופן, שולחנות וספסלים, וילונות וריפודים ועוד ועוד.

עיצוב פנים מצויין נעשה בשילוב של אדריכלות, ללא גבול ברור. אדריכלים שהם גם מעצבי פנים רואים את כל התמונה ויכולים להגיע לתוצאות טובות מאוד.

עיצוב פנים אינטגרטיבי, כולל שילוב של מערכות המבנה, חלוקה לחללים, תקרות, קירות ורצפות כאשר כל המרכיבים נלקחים בחשבון בתוצאה הסופית, מתכנון החלל ועד בחירת גוון הריפוד.  

פרוגרמות כתבי כמויות ואומדנים

כתיבת פרוגרמות בהתאם לצרכי הלקוח. לאחר למידת הצרכים והדרישות, חישוב של השטחים הנדרשים, תרגום השטחים מנטו לברוטו לקבלת צרכי שטח מדויקים.

הכנת כתבי כמויות בהתאם למחירונים הקיימים בשוק, הכנת אומדנים מוקדמים, מתקדמים וסופיים, כתיבת מפרטים בעברית ואנגלית, הכנת חבילות מלאות למכרז.

אחת השאלות המוקדמות ביותר בייזום של פרויקט היא כמה זה יעלה לנו… יש דרך לענות על השאלה הזו בכל אחד משלבי התכנון.

בשלב ההיתכנות, לאחר שיש פרוגרמה – מכינים אומדן לפי שטח

בשלב התכנון המוקדם – מכינים אומדן ראשוני לפי מקצועות וגמרים

בשלב כתב הכמויות אומדן מפורט לפי סעיפים

האדריכל מכין ומרכז את האומדן מתוך ראיה כוללת של הפרויקט.

מיקור חוץ

אדריכל או הנדסאי אדריכלות, המועסק על ידינו אבל עובד באופן מלא אצלכם בארגון!

העובד יכול לשבת אצלכם במשרדים או אצלנו במשרד. הוא מקבל ליווי מקצועי ובקרה על העבודה שלו במשרד שלנו, אבל משמש כמתכנן עבור הארגון שלכם.

היתרונות: לא מצריך את הארגון שלכם להגדיל את מצבת כוח האדם. עלות העסקת העובד היא חלק מתקציב פרויקטים בדוחות החברה. העובד מקבל תמיכה ממשרד אדריכלים מנוסה כולל רשיון להגשת היתרים.

אם הארגון שלכם עוסק באופן קבוע בתכנון ובניה, כלומר כל הזמן יש פרויקטים בכל מיני שלבים, אז העסקה במיקור חוץ יכולה לתת לכם פתרון מצוין. לא צריך להוציא כל פרויקט למכרז מתכננים חדש. במקרה שהארגון לא רוצה להעסיק אדריכל/הנדסאי באופן קבוע, אבל כן רוצה את היכולות האלו בתוך הארגון זהו פיתרון מצוין. 

מיקור חוץ מקובל מאוד בעולמות התכנון והפרויקטים.