הסעה המונית

תחנת רכבת רעננה דרום

תחנת הרכבת רעננה – דרום היא תחנת נוסעים של רכבת ישראל המשרתת את תושבי רעננה והשרון. התחנה הוקמה כחלק ממיזם מסילת השרון ורציפיה נבנו בין נתיבי כביש הרוחב 531 שנסלל במקביל להקמתה. מבנה התחנה הוקם במפלס הקרקע ממזרח לכביש 4 ומצפון לכביש 531, ורציפיה נבנו במנהרה באורך של 1,825 מטרים, אשר עוברת מתחת לכביש 4. התחנה נפתחה ב-3 ביולי 2018

את התחנה בנתה חברת שפיר הנדסה בשיטת תכנון ביצוע.

תחנת רכבת הרצליה מערב

תחנת רכבת בצד המערבי של נתיבי איילון ומסילת הרכבת המיועדת לתת מענה לאזור המשרדים בהרצליה פיתוח. התחנה מתוכננת בגובה של 9 מטר מעל טרמינל של אוטובוסים וכוללת גשר הולגי רגל, נתיב של אופני דן וגשר לנוסעים מהתחנה ואל הרציפים.

אנחנו במעמד של מתכנן ראשי ומעסיקים את צוות היועצים של התחנה, הגשרים והחיבור לרציפים.

מדרגות יציאה מהריציפים תחנת רכבת הרצליה

רכבת ישראל זיהתה את הצורך הדוחק להנגיש את הרכבת לעובדים והגרים בצד המערבי של המסילה ונתיבי איילון. תחנת הרצליה הקיימת ממוקמת בצד המזרחי של איילון ומסילת הרכבת והיציאה מהרכבת דרשה מהנוסעים שפניהם מערבה לצאת בצד המזרחי וללכת מסביב עד לגשר שחוצה את לכיוון מערב.

הרכבת החליטה להתקין מדרגות יציאה ישירות מהרציפים אל הגשר וכך לחסוך את ההליכה מהציבור שיורד מהרכבת לכיוון מערב, זאת עד להתקנת הטרמינל החדש המתוכנן בצד המערבי.

ניהול תכנון של התחנות התת-קרקעיות בקו הירוק

הקו הירוק הינו קו של רכבת קלה המתחיל בחולון ונגמר בהרצליה. חלק מהקו הינו תת קרקעי ובו מספר תחנות, קרליבך קפלן רבין וארלוזורוב. את התחנות מתכנן משרד אדריכלים אורבך הלוי.

משרדנו מועסק על ידי דנה הנדסה בניהול התכנון של התחנות התת-קרקעיות בקו הירוק. אנו מנהלים את צוות התכנון בשלב התכנון עד מכרז, ובשלבי הביצוע של העבודות באינפרא 1 ואינפרא 2.

שדרוג היציאה המערבית לרוקח בתחנת רכבת האוניברסיטה

רכבת ישראל משקיעה בפתרונות לשיפור השירות בכניסה לתחנת האוניברסיטה מרחוב רוקח. השיפור אמור לפתור בעיות של צפיפות וכניסת גשם ורוח על ידי הרחבת הכניסה בקירוי חדש ומורחב. הפתרון הזה בא בנוסף להתקנת יציאות נוספות מהתחנה הנמצאת במיקום מאתגר.

הכנה וליווי של פרוגרמות לתחנות עבור רכבת ישראל

רכבת ישראל עוסקת בסטנדרטיזציה של תכנון התחנות וזאת במטרה לייצר חווית לקוח אחידה לאורך כל הקוים. מטרת הפרוגרמה לתת לאדריכלי התחנות רקע תכנוני המאגד בתוכו התמצאות, שירות, נגישות, שילוט, עיצוב ונוחות משתמש במטרה לייצר תכנון נכון ומתאים לכל התחנות החדשות או אלו שעוברות שיפוץ.

הפרוגרמות נמצאות בעדכון משותף של המשרד ורכבת ישראל.

רכבת קלה חיפה נצרת

רכבת קלה חיפה–נצרת היא רכבת קלה עתידית שתחבר בין חיפה לנצרת ונוף הגליל ותשפר את הנגישות התחבורתית של "גוש נצרת" למפרץ חיפה.

את התחנות מתכנן משרד התכנון הספרדי אינקו. משרדנו מיישם את התכנון הספרדי בשלוש תחנות בקו. התחנות הן נצרת צפון, שפרעם מערב ויפתחאל. תחנות עיליות מורכבות הכוללות מעברים עיליים מעל מחלפים ומסילות.

תחומי התמחות נוספים